A kishte ndonjë lojë si futbolli gjatë epokës së Profetit (a.s.)?
Ndër aktivitetet sportive për të cilat Profeti (a.s) ishte i angazhuar, i interesuar dhe inkurajuar njerëzit të bëjnë, ishin lojëra që kishin për qëllim përgatitjen e njerëzve për luftë dhe që quheshin lojëra me një qëllim. Ishin lojëra si kalërimi, harkimi, hedhja e shtizave, noti, mundja, garat e kalit dhe deveja. Kishte edhe lojëra që synonin argëtimin brenda një kornize legjitime. Më të zakonshmet ishin garat. Vetë Profeti garoi me gruan e tij, Hazreti Ajshen (Allahu qoftë i kënaqur prej saj) disa herë.
Në burimet klasike që janë në dispozicion, ekzistojnë aktivitete sportive që kemi përmendur më lart dhe ato të ngjashme. Sidoqoftë, nuk ka asnjë informacion që në atë kohë futbolli dhe lojëra të ngjashme luheshin dhe shikoheshin. Sidoqoftë, Muhamed Hamidullah, studiuesi pakistanez, i cili i kushtoi pjesën më të madhe të jetës së tij hulumtimit të jetës së Profetit, i cili kreu hulumtime të thella për jetën e Profetit (a.s) si në Mekë ashtu edhe në Medinë dhe që dha mësime në universitetet turke për një kohë, përmend një lojë të quajtur “kurrak”, e cila mund të përshkruhet si futboll, në vëllimin e dytë të librit të tij dy vëllimesh të quajtur “Profeti i Islamit”.
Studiuesit që erdhën pas tij morën informacionin për lojën “kurrak” nga ky burim. Informacioni i dhënë në këtë burim është si më poshtë:
“Para Islamit, në epokën e injorancës, mekasit luajtën një lloj loje duke e goditur topin me këmbë të quajtur kurraki. Shumë njerëz erdhën për të parë këtë lojë. Kishte fusha për të luajtur kurraki në çdo rreth të Mekkës. Kishte ekzistuar edhe kurrak në Medine gjithashtu. Nuk ka ndonjë informacion të detajuar në lidhje me formën dhe rregullat e asaj loje. Sidoqoftë, Profeti (a.s) nuk e ndaloi këtë lojë”.
Ky është i gjithë informacioni në libra që vlerësohen si burime të nivelit të parë. Nuk i përshtatet personalitetit të Profetit (a.s) dhe etikës dhe sunetit të tij për të përshkruar dhe prezantuar Profetin (a.s) si një “spektator futbolli” dhe – Zoti na ruajt – si një “fanatik futbolli” që vepron mbi këtë informacion. Për më tepër, nuk duket e mundur të vendoset një lidhje midis futbollit të luajtur sot dhe lojës së quajtur “kurrak”. Nëse ka një ngjashmëri, është fakti që kurrak dihet se luhet vetëm me këmbë.
Ekzistojnë disa kushte që lojërat dhe argëtimet të vlerësohen si të lejueshme:
- Mos lënja pas dore e kryerjes së lutjeve dhe adhurimit duke u bërë të varur në ato lojra.
- Të mos vësh bast për këto lojra.
- Për të shmangur fyerjet ose sharjet gjatë lojës.
- T’i trajtojmë kundërshtarët me mënyrë njerëzore dhe etike.
- Të veshim pajisje(veshje) që janë në përputhje me kriteret islamike …
Meqë ra fjala, është e nevojshme të merret në konsideratë paralajmërimi në hadithin vijues: “Shmangia prej gjërave të panevojshme(kota) tregon bukurinë e të kuptuarit të Islamit të një personi.” (Tirmidhi, Zuhd 11).
Burimi